csütörtök, április 11, 2013

Anyának lenni

Már négy éve.. négy éve annak, hogy megszületett Alíz. Szülőnek, anyának lenni a mai napig szinte felfoghatatlan. Emlékszem amikor a klinikán először mondták a szülés után, hogy “anyuka”… talán még körül is néztem hirtelen, hogy kinek szólnak. :) Igazak Osho szavai, hogy a gyermek születésével megszületik az anya is. A nő létezett de az anya egy új létélmény.

Picture 162

Csoda még mindig, hogy egy kisgyerek nekem mondja, hogy anya ahogy gyerek koromban én mondtam anyunak... aki akkor olyan nagynak és sokkal öregebbnek tűnt számomra és a minden volt... és most fel sem fogom, hogy én is ilyen lehetek a kislányaimnak. Aranyosak, bájosak, imádom őket még okosak is :) Emellett nagyon fárasztóak ezek az évek amíg ilyen kicsik és olykor átfut az agyamon, hogy talán mégis könnyebb gyerek nélkül az élet mert túl az éveken át tartó kimerültségen és nem alváson, az ön és én megvalósítás szikrájának elnyomásán annyi de annyi aggódással jár... olyan sok szörnyűséget hall az ember ami egy gyerekkel megtörténhet... és iszonyat módon félti a sajátjait. Ezt az aggódást nem lehet levetni, a születésüktől a saját halálomig tart majd. De ez a szülők sorsa.

Mégis, mindezek mellett vagy ezekkel együtt anyának lenni fantasztikus. Gyermeket hozni a világra aki aztán majd átölel kicsi karjával és puszil vagy mint Alíz napjában mondja, hogy szeret… Isten áldása.

IMG_5681

Tanulom, kutatom  minden nap hogy lehetnék kicsit jobb anya, hogy tudhatnék többet róluk, hogy adhatnék mást, még. Talán van aki azt gondolja anyának született… ha lehet ilyen egyáltalán. Vannak szinte tökéletes szülők… én igyekszem elég jó anyának lenni. Ez pont elég, hogy szeressem, tiszteljem őket – anélkül nem megy – sokszor a saját meggyőződésem, korlátom ellenére szabadságot adok nekik, engedem őket érvényesülni. Igyekszem nem rájuk kényszeríteni dolgokat és remélem csodás felnőtt válik belőlük.

Hálás vagyok. Hihetetlen nagy átalakulást hoztak a gyerekek, olyat adnak amit más képtelen lenne és bár érkezésük előtt sokat hangoztattam, hogy én akkor is csak én maradok… és nem változok… és én magam is létezem majd… ez mind igaz, mégis valamilyen módon újjászületik egy nő legalább is nálam így történt. 

0 megjegyzés: