szerda, szeptember 25, 2013

Wake me up!

Azt mondja Osho: Reggel kezdd úgy a napot, hogy nagy lelkesedéssel kelsz fel, azzal az elhatározással, hogy ma igazán nagy örömmel fogsz élni - és azután kezdj el nagy örömmel élni... Minden reggel nagy elszántsággal, bizonyossággal, tisztasággal kelj, azzal az önmagadnak tett ígérettel, hogy a mai nap mérhetetlenül csodálatos lesz, és te mérhetetlenül át fogod élni. 


Olvastam ezt már régebben is. Amikor egyik lélekmegmentő könyvet faltam a másik után, amikor rengeteg időm volt olvasni, amikor még napi 8-9 vagy még több órát aludtam, reggel jógával, meditációval indítottam a napot a magam ritmusában. Persze akkor is megvoltak a "problémáim" és megoldandó feladataim.

Nagyobb kihívást jelent manapság megvalósítani, sokkal kevesebb alvással kisgyerekek körüli teendőkkel, reggeli feszített időbeosztással, iskolába sietéssel...De a véletlenekben nem hiszek, tehát most kellett ezzel ismét találkoznom.És igazából be kell vallani igaza van öreg Osho mesternek. Ez itt az igazi szabad akarat. Döntsük el, hogyan akarunk élni, létezni, elkezdeni egy napot. Senki nem szól bele, senki nem teszi jobbá sem rosszabbá. 

6.OO ébreszt a telefon. Persze nem szükséges mert már 1 órával előtte megtette mindezt a kis 2 éves lányom. 6 óra fel kell kelni... Indulj már, fáj itt és ott... ahogy elmegyek a tükör előtt vagyok olyan bátor, hogy belenézek... megállapítom magamban, csöppet mintha fényemet vesztettem volna...Szinte látom magam kívülről mintha csak egy film peregne, reggeli rutin közben 5 percenként a faliórára pillantás, még egy habos kávé vagy legalább pár korty belefér....

Stop. Eszembe jut ismét. Ki fogja magát helyettem jól érezni a bőrében? Ki fog helyettem jól, örömmel élni, elkezdeni egy újabb lehetőségekkel teli napot? Talán megtehetném én magam. Ha már úgy is csak döntés kérdése, akár ki is próbálhatom.

Pont annyi energiát kíván mint rosszul érezni magam vagy inkább sokkal kevesebbet mert a negatív kör csak fogyasztja a meglévő forrásokat is. Lehet, hogy nem fog menni elsőre, lehet, hogy nem fog menni maradéktalanul... de el kell csak kezdeni talán. 

Tehát ébresztő! 
Autóba beszállás, indul a zene, Alíz megjegyzi, ez egy nőcis zene, nevet a szeme, tetszik neki.





0 megjegyzés: